Γενικά
Το Μάιο του 1968 ο Καναδάς μετά από σύμβαση με την Βell άρχισε την ανάπτυξη του Modell 212 Twin Two-Twelve το οποίο έκανε την πρώτη του πτήση το Απρίλιο του 1969. Το 1971 πήρε πιστοποίηση ο πολιτικός του τύπος ο οποίος βρήκε ευρεία απήχηση στην παγκόσμια αγορά. Το Modell 212 εντάχθηκε επίσης στις ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ ως UH-1N και κατασκευάζεται κατόπιν αδείας από την Iταλία ως Agusta (Bell) ΑΒ-212. Στην Αεροπορία Στρατού εντάχθηκε το Μάρτιο του 1972 ενώ τον Ιούνιο του 2003 εκσυγχρονίστηκε με την τοποθέτηση 2 νέων κινητήρων Pratt & Whitney PT6T-3B (σε αντικατάσταση των PT6T-3), οι οποίοι παρέχουν βελτιωμένη ισχύ και περισσότερη ασφάλεια σε πτήση με ένα κινητήρα.
Tεχνικά Χαρακτηριστικά
Επιχειρησιακή xρησιμοποίηση E/Π Μετακίνησης Υψηλών Προσώπων (VIP)
Εταιρεία κατασκευής Bell
Κινητήρες 2 PRATT AND WHITNEY PT 3B; 1400 HP έκαστος
Mήκος 44 feet 22 inc (13,75 m)
Yψος 12 feet 7 inc (3,80 m)
Πλήρωμα 2 Χειριστές
Επιβάτες 4 επιβάτες
Μέγιστη ταχύτητα 130 knots (240 km/h)
Tαχύτητα πλεύσης 115 knots (213 km/h)
Βασικό Βάρος 6020 lbs (2.730 Kgr)
Mέγιστο Βάρος 11200 lbs (5.080 Kgr)
Ωφέλιμο Φορτίο 5180 lbs (2.350 Kgr)
Aυτονομία 2 ώρες 40 λεπτά